Ilyen se történik gyakran: a Hyundai elébe ment, hogy kémfotósokon lesből lopott fotóin lássa a világ, ahogy a svéd havon teszteli az i30 N-t. Íme, ilyen fejlesztési videók születnek egy kémek nélküli világban.
A rali-világbajnoki projekttel és különféle sporttanulmányokkal a Hyundai egy ideje már építi sportos arculatot, de az első sportkompaktjukkal még adósak. Pedig egy ideje már készül a Volksvagen Golf GTI-rivális N, ami az ötajtós, valamint a kombi után az i30 harmadik változata lesz.
Bár az i30 N-ek java várhatóan száraz pályanapokon éli majd aktív kilométereit, a Hyundai szerint fejlesztési szempontból fontos volt a svéd teszt. Első sorban a részlegesen önzáró diffi, a felfüggesztés és az ESC tesztje és finomhangolása zajlott Arjeplogban, a tesztelő pedig a Hyundai első rali-világbajnoki futamgyőzelmét szerző Thierry Neuville volt.
Mint Hyundai-alkalmazott, jobb fenntartással olvasni, de Neuville-nek bejött az i30 N: „A mérnökök remek munkát végeztek a sebességváltóval és a differenciálművel. Jó az úttartása és stabil marad csúszós tesztkörülmények között is. Ráadásul nagyon könnyen kezelhető. Egy hétköznapi sofőrnek is olyan érzése lehet, mintha versenyautót vezetne.” Az i30 sportváltozatának fejlesztése már a hajrában tart, az év második felében, várhatóan a Frankfurti Autószalonon mutatja be a Hyundai.