Tucatautókban is megjelenik a karbon-csoda
Egyelőre kísérleti stádiumban van a karbonszálas segédkeret, de egyértelműen sorozatgyártásra szánják. Ha elterjed a könnyebb, merevebb és ellenállóbb alkatrész, az az egyszerű felhasználó számára is előrelépést jelenthet.
A Magna szerint a mindössze két részből összeálló karbonszálas alkatrész, amelyben csupán négy fémbetétet alkalmaznak, a manapság használatos acél segédkeretekhez képest 34%-os tömegcsökkenést hoz, de nem ez az egyetlen előnyös tulajdonsága: merevebb, és a korrózióra sem hajlamos, mint az azonos célú hagyományos alkatrész. Az újdonság persze nem az, hogy karbonszálas műanyagot alkalmaznak, hanem hogy olyan gyártási eljárást használnak, amely a nagy sorozatú gyártást lehetővé teszi.
A szériagyártású karbonszálas alkatrészek úttörője a BMW – az i3 és az i8 vázszerkezete is így készül – de úgy tűnik, már nem csak a német gyártó rendelkezik a szükséges tudással, hogy ilyen elemeket gyártson. A Magnánál egyelőre még tesztelik az új alkatrész teherbírását különféle külső hatásokkal szemben, de azt mondják, az új segédkeret eddig jól vizsgázott, és jó eséllyel már csak néhány év kell a gyártás beindításához.