Kiszorítaná a tuningműhelyeket a Land Rover
A Land Rover vezető formatervezője, Gerry McGovern nyilatkozta, hogy a házi tuningrészleg, az SVO könnyedén lemossa majd a pályáról a tuningcégeket. Ebből azért érdemes levonni a helyzet megkövetelte túlzást, de úgy tűnik, a Jaguar-Land Rovernél megpróbálják kielégíteni azoknak az igényeit is, akik valami egyénire vágynak.
McGovern hajlamos túlzásokba esni: a Velar bemutatásakor például azt találta mondani, hogy a típus új dimenziót nyit korszerűségben és eleganciában a Range Rover márka előtt, miközben megkülönböztetni sem könnyű a márka többi modelljétől. Az üzenete ezúttal azonban egyértelmű. „Egyszerű fogni egy létező, jól kidolgozott terméket, ráhajítani egy spoilert. De megnézném, hogy mi jönne ki belőle, ha a saját autójukat kellene megtervezniük. Úgy tekintünk rájuk, mint akik a mi szellemi termékünkből facsarnak ki maguknak hasznot.” - fogalmazott. „Ki fogjuk ütni őket (a tuningcégeket) az üzletből az SVO-val. A lehetőségeink is jobbak, és minőségben is felülmúljuk őket.”
A dolog persze nem ennyire egyszerű: Land Rovert és Range Rovert is számos cég alakít át, nyilván eltérő áron és igénnyel, és az SVO nem tud majd minddel versenyezni. A gyáriak viszont megnehezíthetik a tuningműhelyek dolgát azzal, ha egyáltalán nem hajlandók együttműködni velük – márpedig McGovern szavai akár ezt is jelenthetik.
Az autógyárak viszonya a tuninggal meglehetősen vegyes képet mutat. A német gyártókra jellemző például, hogy messzemenőkig együttműködnek a tuningiparral – olyannyira, hogy sok esetben a bemutató előtt álló modelleket is a műhelyek rendelkezésére bocsátják – míg a Tesla például kifejezetten tiltja, hogy az autóiba bárki belepiszkáljon.