Villanyautó váltja a négyajtós Aston Martint
A Teslának bevált a négyajtós, kupétetős prémiummodell, és az autógyártók szinte mind valami hasonlót kezdtek fejleszteni. A Porsche biztosan bemutat egy efféle típust az e-mission tanulmány stílusában, most pedig az Aston Martin vezérigazgatója is megerősítette, hogy négyajtós kupé utódja már tisztán elektromos hajtásláncot kap, benzinmotorral nem is lesz kapható.
A korábbi RapidE tanulmányautó már jelezte az irányt: abba a gépbe a Williams Advanced Engineering fejlesztette a hajtásláncot, és valószínű, hogy hasonló technika kerül majd a szériamodellbe is, amely 2018-ra várható. A Williams bértervező részlege egyébként meglehetősen nagy tapasztalatokkal rendelkezik villamos hajtások terén: korábban a Porschének is fejlesztettek hasonló rendszereket, az elektromos autókkal zajló Formula E versenysorozathoz pedig az akkumulátorokat szállítja a cég.
A Rapide második generációjába durván 800 lóerős, többmotoros elektromos hajtás kerül, az ígéretek szerint legalább 320 km hatótávolsággal. Ám úgy néz ki, a Rapide csak átmeneti megoldás lesz: 2020-ra várható az Aston Martin saját terepjárója, később pedig Lagonda néven egy szedán is. A tervek szerint ezek váltják majd ki a négyajtós kupét, amelynek meglehetősen csekély a használati értéke, és ez valószínűleg a villamos hajtással sem változik érdemben.