A dél-koreai Ssangyong modelljei soha nem a szépségükről voltak híresek. A Rexton láttán sem kezdünk olvadozni a gyönyörűségtől, bár tény, nem is az a márka legrusnyább alkotása. A tavalyi Párizsi Autószalonon viszont mutattak egy olyan tanulmányt, amely reménykedésre adott okot.
A LIV-2 koncepció alapjaira hamarosan elkészül az új Rexton (vagy másképpen Y400), amelyre már védőszemüveg nélkül is nyugodtan ránézhetünk. Igaz, egyelőre csak két kedvcsináló fotót dobtak ki róla, de úgy tűnik, egészen kellemes orr-része lesz a hobbiterepjárónak. A maszk fölött összekötött első lámpák és a géptető domborításai is jól kitaláltnak látszanak.
Persze továbbra is vannak olyan részletek, amelyeket nehezen lehetne megfejteni. A fényszórók sarkából indul egy érthetetlen ív a sárvédőre, ennek a párját pedig hátul, az ajtóba is belenyúlva láthatjuk. Ezek a kerékjáratok fölött nagy, egybefüggő sima felületeket képeznek, ami nem feltétlenül tesz jót az összképnek.
A csúcsmodellnek számító Rexton az ígéretek szerint aszfalton és terepen (nyilván nem kemény terepre kell gondolni) is kellemes vezetési élményt nyújt majd. Ebben a súlycsökkentésnek – nagy szilárdságú acélok használatával – és a kiegyensúlyozott súlyelosztásnak is szerepe van. Az új SUV alapból hátul hajt, de lesz belőle összkerekes is. A motorpalettáról csupán annyit tudni, hogy benzines és dízelmotorok közül választhatnak a vásárlók. Konkrétumot még nem árultak el, de nyilván nem fejlesztenek egy sor új motort a Rextonhoz.
A hivatalos bemutatót a hónap végén kezdődő Szöuli Autószalonon tartják meg, nem sokkal később pedig a koreai forgalmazás is elindul. A nemzetközi piacra 2017 végén jut el az új Rexton, amely a márka egyik legöregebb modelljét váltja le.