Mi lesz a VW dízelekkel a visszahívás után?

2017.03.30. 13:47

A legtöbben Svédországban is arra panaszkodtak, hogy elgyengült az autójuk a visszahívás során végrehajtott változtatások után. Ennek nyomán kezdett a lap mérni, de az eredmények nem egyöntetűek.

vwtdi

Minden esetben látványos változást tapasztaltak a nyomatékgörbe lefolyásában. A legtöbb esetben a maximális nyomaték csökkent, és a nyomatékcsúcs magasabb fordulatszámon jelentkezett, de az is előfordult, hogy a változtatások nyomán a motor csúcsnyomatéka és fogyasztása is megemelkedett. A Volkswagennek az az állítása azonban, hogy a dízelek teljesítmény-jellemzői nem változnak a beavatkozás során, egyértelműen cáfolható a svéd lap mérései alapján.

Azt persze csaknem lehetetlen megmondani, akár sokszor ennyi mérés alapján is, hogy egy adott motor hogyan reagál a befecskendezés vezérlésének átprogramozására, hisz az érintett motorok mind kilométerek ezreit tették meg. Így még annyira sem egyformák, mint újkorukban, márpedig az egyes motorok között már kezdetben is előfordulnak jól kimutatható eltérések a gyártási szórásnak köszönhetően.

Számszerűen egyébként nincs szó drámai eltérésekről: a legnagyobb teljesítménycsökkenés a mérések során egy kétliteres Audi Q5 TDI-nél következett be: a papíron 177 lóerős motor a változtatások előtt 165 lóerős volt, 361 Nm csúcsnyomatékkal, míg a szoftverfrissítés után 159 lóerőt és 336 Nm-es maximális nyomatékot mérek. Valószínűleg ennél feltűnőbb a sofőr számára, hogy a csúcsnyomatékhoz tartozó fordulatszám bő 200-zal megemelkedett, ami annyit tesz, hogy hasonló gyorsulás eléréséhez jobban kell forgatni a motort.

A helyi VW vezérképviselete érdekesen reagált: azt mondták, meglepődtek rajta, hogy az újság talált elégedetlen ügyfeleket, hisz saját felmérésük szerint az eddig visszahívott 75 ezer autó tulajdonosai közül 0,1%, azaz durván 70-80 fő jelezte, hogy nem tetszik neki a visszahívás utáni autója.

Azt mi sem találjuk meglepőnek, hogy az átprogramozás után változnak a VW dízelmotorok egyes paraméterei. Sokkal meglepőbb, hogy a változás nem feltétlenül kiszámítható.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.