Villanyautót követelnek az Audi német dolgozói
Az elektromos autók várható térnyerése az autógyári munkások számára ijesztő lehetőségeket rejt. Az Audi szakszervezeti vezetői legalábbis erre a következtetésre juthattak, hisz most azt követelik a cégvezetéstől, hogy Ingolstadtban, a márka bázisán is készüljön elektromos modell. „Központi üzemünknek is fel kell készülnie a jövőre.” - mondta Peter Mosch, az Audi szakszervezeteinek vezetője mintegy 7000 ember előtt.
A háttérben az áll, hogy az Audi egyelőre két másik gyárat jelölt ki a villanyautó-gyártásra: első tisztán elektromos modelljük, az e-Tron Quattro Brüsszelben készül majd, a későbbi Audi villanyautókat pedig a márka másik német gyárában, Neckarsulmban kezdik gyártani 2020-tól. Bár a villanyautók az akkumulátorok ára miatt egyelőre drágábbak, mint a benzinmotoros modellek, egyszerűbbek, kevesebb alkatrészből állnak, ezért valószínű, hogy hosszú távon feleslegessé teszik az autógyári munkások egy részét. Hogy mekkora ez a hányad, azt egyelőre nem tudni – hallani mindenféle becslést 5 és 30% között – de az Audi munkások aggodalma nem teljesen megalapozatlan.
Az átállás persze nem megy majd egyik napról a másikra, de az autóiparban már olyan mértékűek a villanyautó-fejlesztések, hogy az elektromos hajtásra váltás elkerülhetetlennek látszik. A kérdés már csak az, hogy milyen ütemben csökkennek a jövőben az akkumulátorok kilowattóránkénti árai. A prémium-gyártóknál ez kevésbé okoz gondot, így valószínű, hogy az Audi eladásaiban is gyorsabban nő majd a villanyautók aránya, mint a tömegmárkák – cégcsoporton belül a VW, a Seat és a Škoda – esetében.