A motorsport-történelem egyik legdrámaibb futama volt a tavalyi Le Mans-i 24 órás, ahol a Toyota az utolsó métereken bukta el az első helyet. A japánoknak nagyon hiányzik a múltjukból egy győzelem a világ legnevesebb egynaposáról, és az Audi kiszállásával idén meglesz minden esélyük, hogy behúzzák végre Le Mans-t. Ezzel támadnak.
A Toyota maradt tavalyi autójánál, de kicsit átszabták a TS050 név alatt futó LMP1-est. A 2,4 literes V6-os maradt, a hibridrendszer pedig továbbra is nyolc megajoule energiát szolgáltat majd per Le Mans-i kör, de átdolgozták a blokkot és az égésteret a jobb hatásfokért. Hogy teljesítményben ez mit jelent, egyelőre rejtély, de a tempóval eddig sem voltak bajban.
Aerodinamikában mennek az FIA új előírásai után, így az autó orra most 15 milliméterrel magasabban van, mint tavaly volt, és keskenyebb lett hátul a diffúzor.
Bár mélyreható változások nem történtek, a Toyota már 30 ezer kilométert tesztelte a 2017-es TS050-t. Szándékaik nagyon komolyak. Hiába az Audi kiszállása, idén három autóval mennek Le Mans-ba a címvédő Porsche két autója ellen. Hamarosan kiderül, hogy mire lesz elég idén a módosított tavalyi autó, ezen a hétvégén zajlik ugyanis az FIA hivatalos tesztje Monzában, ahol a Porsche is jelen van.