Világításban biztosan nyerő az új Porsche
A Porsche mindent megnyert az elmúlt években a hosszú távú sportkocsiversenyzésben a 919 Hybriddel. Az autó műszaki alapjain épp ezért nem változtattak sokat – változatlan a váz, és a hajtáslánc alapjai is, de így is kicserélték az alkatrészek 60-70%-át.
Az új LMP1 prototípus legfeltűnőbb újdonsága a két gigantikus fényszóró lesz: a tavalyi autó jellegzetes, négy LED-es lámpát helyére hatalmas, gömbölyded házú fényforrások kerültek, amelyekkel aligha lesz gond éjjel belátni a pályát. Ezen kívül a gép aerodinamikai kialakítása is megváltozott valamelyest: magasabb lett a kerekek közti idom, amely a hűtőket foglalja magában, és változott az első légterelők és hűtőnyílások kialakítása is.
A hajtáslánc alapkoncepcióján sem változtattak: maradt a kétliteres V4-es turbómotor és a 8 MJ-os elektromos rendszer, de fejlesztettek rajta, hisz tavaly a Toyota már komoly ellenfélnek bizonyult Le Mans-ban – csak a szerencsén múlt, hogy a Porsche győzött, és nem a japánok autója ért be elsőnek. A Porsche azt mondja, elsősorban a hajtás hatásfokának további javítása volt a cél, azaz még alacsonyabb átlagfogyasztással hozhatják a korábbi tempót, ami ebben a szakágban számít annyit, mint a nyers sebesség.
Most, hogy az Audi már nem indít gyári csapatot Le Mans-ban, a Toyota lesz az egyetlen komoly ellenfél, de ez is fontos rangadó. Most már a japán cég a VW csoport egyetlen igazi riválisa a világ legnagyobb autógyártójának címéért – miután a GM az Opel eladásával jócskán összemegy – és bár a versenyeredmények közvetlenül nem befolyásolják ezt a vetélkedést, a sportkocsiversenyzés az egyetlen terület, ahol a két cég közvetlenül is összemérheti az erejét.