Feladja az üzemanyagcella-fejlesztést a Mercedes
Az elmúlt tizenöt évben szinte minden nagyobb autógyártó foglalkozott üzemanyagcellás hajtások fejlesztésével, és sokáig úgy tűnt, ez a megoldás veheti át a belsőégésű motor helyét. A Mercedes az első, amely ki meri mondani, hogy az út nem erre vezet. Hiába öltek fejlesztésbe százmillió eurókat, most az elektromos és hibrid járművek fejlesztése látszik a járhatóbb útnak.
A Mercedes korábban az üzemanyagcellás fejlesztések egyik zászlóvivője volt: nagy tesztflottát üzemeltettek, és igyekeztek kiküszöbölni a hajtásrendszer legfontosabb hibáit. Ám ezek nehezen kezelhető problémáknak tűnnek: drága fémekből, amilyen a platina, még mindig nagyságrendekkel több kell egy üzemanyagcella-csomagba, mint egy katalizátorba, ami nagyon drágává tenné a gyártást. Ám ha ez nem is lenne akkora gond, akkor is probléma még a hidrogén tárolása az autóban, illetve megfelelő kúthálózat híján az utántöltés is.
„Az üzemanyagcellás hajtás nem játszik már központi szerepet a cégünknél. Még mindig rendelkezünk a legmodernebb technológiával, de jelenleg az akkumulátoros elektromos járművek tűnnek az ígéretesebbnek.” - fogalmazott a Daimler AG. vezérigazgatója, Dieter Zetsche.
A Toyota és a Honda elvben szériagyártásra alkalmas üzemanyagcellás autókkal is rendelkezik, de ezekből is csak egy maréknyi készült eddig, és nem is tekinthetők kereskedelmi terméknek, hisz jelenleg csak a gyáriak által kiválasztott kevesek bérelhetik ezeket. Ám a Li-ion akkumulátorok energiasűrűségének növekedésével, az áruk gyors csökkenésével, illetve az elérhető töltési teljesítmény fokozódásával ez lett az egyszerűbb, és rövidebb távon profittal kecsegtető megoldás, így valószínű, hogy lassan minden autógyártó ebbe az irányban koncentrálja majd a fejlesztéseit. A legoptimistább becslések szerint már a következő évtized közepére elkezdhetik kiszorítani a belsőégésű motort az elektromos hajtások.