Nem könnyű manapság Bugatti Chironhoz jutni. Az csak egy dolog, hogy továbbra sem a szegény emberek műfaja a szupersportkocsizás, hiszen 2,4 millió euróba (745 millió forintba) kerül egy-egy példány. Ráadásul összesen ötszáz darabot gyártanak, évenkénti hetvenes leosztásban. Mivel nagyjából 250 Chironra már befutott az előjegyzés, aki most adja le igényét, több mint három évet várhat az autóra.
Van azonban egy menekülőút: egy stuttgarti autókereskedő, az Auto Seredin ugyanis még időben előjegyzett egy Chiront, amit nagyon szívesen továbbadnának. Nem felebaráti szeretetből, hanem nyereségvágyból: a vételáron felül további egymilliót kérnek érte. Klasszikus spekuláns történetről van szó, ami egyáltalán nem egyedi az autóiparban sem. A limitált példányszámú modelleknél rendszeresen előfordul hasonló, de az Auto Seredin ajánlata kicsit a merkuros időket is megidézi. Ott persze egészen más volt a hosszú várólista oka, de akkor is komoly üzletet jelentett a frissen megérkező autók azonnali továbbértékesítése.
Az efféle gyakorlat ellen sokan küzdenek, de biztos megoldás még nem született. A Lexus például azt az utat választotta az LFA megjelenésekor, hogy csak kétéves tartós bérletre adta ki az autót. Csak azt követően lehetett ténylegesen megvásárolni – és esetleg továbbadni. Ezzel nyilván szerették volna kizárni a nyerészkedőket, és olyanoknak eladni a sportautót, akik tényleg komolyan gondolják.
Nem kérdés: lesz olyan gyűjtő, aki kipengeti az egymilliós felárat, hogy hamarabb juthasson Chironhoz. Így a 2020-as évek eleje helyett akár jövőre beülhet a volán mögé. A stuttgarti cég egyébként egy kék-fehér autóra adott le rendelést, de ennek módosítására és a személyre szabásra még van lehetőség.