Dodge Demon: egyenesben verhetetlen?
Már a Challenger Hellcat létjogosultsága is megkérdőjelezhető, hisz 707 lóerő a hátsó keréken sokkal veszélyesebb, mint amennyire hasznos, de a Demon, ahogy korábban már sejteni engedték, erre is rátesz egy lapáttal. Pedig alapvetően ugyanarról az autóról van szó, csakhogy lefaragtak a tömegéből majdnem száz kilogrammot, és a 6,2 literes, kompresszoros V8-asból is többet hoztak ki, mint eddig: a csúcsteljesítmény alaphelyzetben is 840 lóerő.
Ehhez persze kellett néhány változtatás a motoron: 2,4 helyett 2,7 literes kompresszort építettek be, amely 0,8 helyett 1 bar csúcsnyomáson tölt. Emellett a maximális fordulatszámot is megemelték 6200-ról 6500-ra – mindezekkel 91-es benzint használva is kijön a 840 lóerő. Aki ezt kevésnek találná, az rendelhet egy gyári tuningcsomagot, amely új termosztátot, motorprogramozást és szívócsövet tartalmaz. Ezzel tankolhat 100 oktános benzint, és megnyomhatja a magas oktánszám gombot a középkonzolon – így állítólag tovább növelhető a teljesítmény, de úgy, hogy a környezetvédelmi normáknak még úgy is megfelel az autó. Azt nem tudjuk, hogy ebben az esetben mennyivel lesz erősebb az autó, de ilyenkor nyilván tovább növelhető a töltőnyomás néhány százalékkal.
Alapos fogyókurán is átment az autó: még fékekből is kisebbeket használtak benne, és hogy megtakarítsanak néhány kilót. A végeredmény 105 kilogramm lett, bár a fogyókúrát némileg ellensúlyozzák a szélesebb sárvédők és a nagyobb kerekek. Így összességében 97,5 kilogrammal lett könnyebb a Demon mint a Hellcat. A még jobb gyorsulás kedvéért a végáttételt is rövidebbre cserélték, 2,62 helyett 3,08-ast alkalmaztak – nagyrészt ennek köszönhető, hogy a gyáriak szerint a Demonra durván 35%-kal nagyobb a kezdeti gyorsítóerő hat, pedig a teljesítmény csak 18%-kal nőtt.
A végeredmény elképesztő gyorsulási képesség. A negyed mérföldet 9,65 másodperc alatt futja, és amivel Guiness rekordot is döntött az autó, 89 centin keresztül a levegőben tartja az első kerekét teljes gázzal. Az amerikai gyorsulási versenyeket szankcionáló szervezet, az NHRA be is tiltotta a Demont hivatalos versenyeken, mondván, hogy utcai kivitelben egyszerűen nem elég biztonságos az erejéhez képest.
A Demonból biztosan nem lesz népautó, bár nem is lesz kifejezetten ritka: 3000 példányt gyártanak, ezekből 2700 az Egyesült Államokban, 300 Kanadában kerül piacra. A pontos árat egyelőre nem tudunk, de becslések szerint 85 ezer dollár, azaz úgy 25 millió forint lesz egy-egy példány alapára. Ez pedig aprópénz ekkora teljesítményért.