A Mercedes következő nagy dobása?
A Mercedes még mindig némi lemaradásban van a német konkurenciához képest, legalábbis a kisebb modellek fejlesztésében, de látszik, hogy már dolgoznak a hátrány ledolgozásán. A Concept A Sedan ennek egyértelmű bizonyítéka: az Audi A3 Sedan és az elsőkerék-hajtású BMW 1-es szedán Mercedes megfelelője, amely látszólag nincs is messze a megvalósítástól.
A Sanghaji Autószalonra készített tanulmány olyasmi, amivel a Mercedes Kínában is nagyot tarolhatna, de nem ez az egyetlen piac, ahol egy ilyen kompakt négyajtós komoly érdeklődést válthat ki. Az Egyesült Államokban és Ázsia nagy részén, sőt, Európa keletebbi felén is kelendőek az efféle autók, azaz a Mercedes eladásain nagyot lendíthetne egy ilyen típus, még akkor is, ha a három német luxusautó-gyártó közül utolsóként mutatnak be ilyen jellegű típust.
Magáról a tanulmányról sok részletet nem tudunk, azon túl, hogy túlméretezett, 20 hüvelykes felniket raktak alá – amelyek tényleg sokat dobnak az összhatáson, de egy utcai autóra biztosan nagyok lennének – és valódi egyen-Mercedes. Az orra ugyan jobban emlékeztet az AMG GT-ére, mint a márka bármelyik polgári modelljéére, de így is nagyszerűen beleillik a Mercedes tervezők aktuális sablonjába: a tetővonal, az arányok, a részletek többsége kicsinyített E osztálynak mutatja a Concept A Sedant.
Egyelőre nem mondtak semmit arról, hogy mikorra lehet a tanulmányból utcai autó, de azon sem lepődnénk meg, ha jövő ilyenkor Pekingben már azt mutogatná a Mercedes.