Terep-villany-kupé lenne a jövő Audija?
A felületes szemlélő számára az e-tron Sportback egy újabb BMW X6 klónnak tűnhet, de az Audi szerint ez valami egész más. Négyajtós Gran Turismo – ez a hivatalos megnevezés, de közben néha a gyáriak is SUV-nak hívják. Szabadidőautó kupé-tetővel, mondom én, hogy X6 klón szóval ismét valami igazán eredetit alkottak az Audi formatervezői.
Ha lehasadunk a kategória-problémáról, egész jó részleteket fedezhetünk fel az e-tron Sportbacken. Első pillantásra feltűnhet, hogy ez kivételesen nem a bevált sablonok szerint készült, így nagyon kevés az ismerős formai megoldás. Új lámpaformákat találtak ki előre és hátra, és az is látszik, hogy a tervezőket hagyták egy kicsit játszani az élekkel és felületekkel a karosszérián, így hátul nagyon érdekesen harmonizálnak a LED-es lámpák az övvonallal és a karosszéria más éleivel. Ezektől a részletektől aztán kevésbé steril az összkép, mint a márkánál általában, bár hogy ebből mi marad a sorozatgyártásra, azt nehéz megjósolni.
Gyártás ugyanis lesz, méghozzá állítólag már két év múlva: ez a modell az első, tisztán elektromos hajtásláncú Audik közé tartozik majd. A hajtáslánc összteljesítménye a tanulmányban 435 lóerő – tényleg nehéz megmondani, hogy mi szükség ekkora teljesítményre egy ilyen nagy és nehéz autóban – ami 4,6 másodperces gyorsulási időt eredményez 100 km/h-ra. Emellett 500 km-es hatótávról beszélnek, bár ez nyilván csak a gyorsulási képesség gyakori próbálgatása nélkül jöhet össze. A tanulmány a tanulmányautó-építés íratlan szabályainak megfelelően szigorúan négyüléses, bár már az is kiderült, hogy az ilyet az igazi vásárlók nem igazán szeretik, azaz valószínű, hogy a szériagyártmányba öten is beülhetnek majd.
Mondjuk azon sem lepődnénk meg, ha az Audi építene valami hasonlót benzinmotorral – elvégre nem csak a BMW X6-ossal, de a Mercedes GLE Coupéval is versenyezhetne egy ilyen gép.