Bár ez a tény mifelénk kevéssé ismert, Venezuelának viszonylag komoly autóipara volt: a Chrysler, a Ford, a Mitsubishi és a Toyota is működtetett itt üzemet, ahogy a GM is rendelkezett telephellyel. A General Motors Venezolana 1948-ban létesült, és Chevrolet márkajelzésű modelleket állított elő az Aveótól a Tahoe-ig.
A termelés már 2014-ben leállt alkatrészhiány miatt, így az üzemet konzerválták és bezárták, de eddig a GM tulajdonában volt. Maduro elnök kormányzata azonban úgy döntött, államosítja a gyárat, ahogy korábban már több másikat is. Korábban hasonló módon vettek át két vegyi üzemet a Cloroxtól még három éve, és a Ford is kénytelen volt leírni 800 millió dollárra becsült értékű venezuelai telephelyét. Ám eddig úgy néz ki, a General Motors harcosabban áll a kérdéshez: azt mondják, törvény elé viszik a kérdést, mint Venezuelában, mind nemzetközi szinten.
Valószínű, hogy Venezuelában nemigen számíthat jogorvoslatra a GM, legalábbis ameddig a Maduro rezsim a helyén marad, de akadályozhatja az Egyesült Államok és Venezuela viszonyának rendezését, ami önmagában is komoly károkat okozhat a latin-amerikai országnak.