Még a Sanghaji Autószalonon tette fel a kérdést a GAC Group elnökének, Feng Hszingjának, hogy mit kezdenek a faramuci helyzettel, hisz úgy tűnhet, hogy Donald Trumpról nevezték el az autómárkájukat. Ez nyilván nincs így, a Trumpchi kifejezés a gyáriak szerint az angol trump, azaz ütőkártya és a China szavak összevonásából keletkezett.
A márka kínai neve egyébként Chuanqi, ami nagyjából azt jelenti, legendás. A Trumpchi márkanevet kifejezetten a latin betűs átírás helyett találták ki, az exportpiacok számára. A márka egyébként gyorsan növekszik Kínában, tavaly a legnagyobb növekedést produkálta a helyi márkák közül, és vannak exporttervek is: 2018-tól az Egyesült Államok piacára is belépne a Guangzhou Auto.
A GAC csoport elnöke szerint eredetileg úgy vélték, hogy a névrokonság az elnökkel akár előnyös is lehet, de miután kiderült, hogy Donald Trump elnök mennyire megosztja az Egyesült Államok, és általában a nyugati világ lakosságát, úgy döntöttek, új márkanevet keresnek. Arról, hogy ez mi lesz, egyelőre nem született döntés.
A Guangzhou Auto 2010 óta kínál személyautókat, első modelljüket, a GA5-öt az Alfa Romeo 166 műszaki alapjaira építették. A márka az utóbbi néhány évben elképesztő növekedést produkált: míg 2014-ben még nem érte el a termelés a 115 ezret, tavaly már meghaladta a 360 ezret.