Villanyautó-verseny lehet a ralikrossz világbajnokságból
Aligha van alkalmasabb versenyág az elektromos autózás népszerűsítésére: a ralikrossz látványos, divatos, és elég rövidek a futamok, hogy ne az akkumulátorok lemerülése vessen véget a versenynek. Úgy tűnik, ebben a versenyzők egy része is egyetért, így a tavalyi bajnok csapat is.
Az Audi az S1-essel győzött tavaly a WRX bajnokságban. Az autót kétliteres turbómotor hajtja, amely durván 600 lóerős és összkerék-hajtású. Ám az Audinál úgy vélik, villanymotorral még durvább autót építhetnének, a teljesítmény könnyedén elérhetné a 800 lóerőt. A legtöbb autós szakágban az elektromos hajtás komoly nehézségekbe ütközne: raliban és sportkocsiversenyeken egyszerűen túl hosszú a versenytáv, de még a Formula 1 durván 300 km-es futamai alatt is akkumulátor- vagy autócserére lenne szükség. Egy ralikrossz-verseny viszont négy-hat körös rövid futamokból áll – ezt a távot biztosan meg lehet tenni töltés nélkül.
A villanyautók arculatának biztosan jót tenne egy ilyen verseny – vagy legalább egy kategória a ralikrossz-bajnokságon belül: ahogy a Teslák hihetetlen gyorsulási képessége, ez is segítene megmutatni, hogy egy elektromos autó nem kell, hogy lassú vagy unalmas legyen. Most pedig, amikor egyre több autógyár öl vagyonokat az elektromos járművek fejlesztésébe, valószínűleg résztvevőkből sem lenne hiány: egy VW csoport, Renault vagy PSA verseny-költségvetésébe valószínűleg simán beleférne egy ilyen látványos, könnyen közvetíthető, és relatíve olcsó villanyautós versenysorozatban való részvétel.