Gázos csodamotort mutatott a VW
A Volkswagen a Bécsi Motor Szimpóziumon mutatta be az ezres, turbós háromhengeres földgáz-üzemű kivitelét, az 1.0 TGI-t. Sűrített földgázzal a motor eleve alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátással működik, mint a hasonló felépítésű benzines TSI, miközben a teljesítménye nem sokkal kevesebb.
A gázüzemű motorok általában kisebb teljesítményűek az azonos benzineseknél, az új TGI motor a maga 90 lóerejével nem drámaian gyengébb, mint a TSI, sőt, ez utóbbi motorból is készül ilyen teljesítményű változat. Ez valószínűleg a turbófeltöltés miatt lehetséges, amellyel legalább részben kompenzálható a kisebb fűtőértékű gáz miatti teljesítményvesztés.
A VW benzinmotor-fejlesztő részlegének vezetője, Dr. Wolfgang Demmelbauer-Ebner azt mondja, a sűrített földgázzal nem csak a szén-dioxid- és a károsanyag-kibocsátás csökkenthető drasztikusan, de fenntarthatósági szempontból is sokkal jobb a benzinnél. Ilyen gáz nyerhető szerves anyagok bomlástermékeként, de szintetizálható szén-dioxidból és vízből, megújuló energia felhasználásával – ez a folyamat mellesleg melléktermékként tiszta oxigént eredményez – azaz üzemeltethető úgy, hogy környezeti terhelés szempontjából ne legyen rosszabb az jelenleg még túl drága elektromos autóknál.
Már most kaphatók Volkswagenek CNG üzemű motorral, de eddig csak az 1,4 literes turbómotorból készült erre alkalmas kivitel. Az ezres TGI motor bemutatása azonban azt mutatja, hogy a Volkswagennél tovább folyik a földgáz-üzemű modellek fejlesztése, amelyek a következő évtizedekben fontos szerepet kaphatnak a dízel- és benzinmotorok kiváltásában, főleg az olcsóbb modellek piacán. Az ezres gázosítása ilyen szempontból ideális lépés, hisz jelenleg is ilyen TSI motor kerül a Volkswagen csoport legnépszerűbb modelljeinek benzines alapkiviteleibe.