Új takarékos Golf érkezik, benzinmotorral
Eddig is lehetett BlueMotion Golfot venni, de most egy új változatot fejlesztett ki a VW gárdája. Ebbe az eddigi ezres háromhengeres benzines turbómotor, illetve az 1,6 literes TDI helyére az új 1,5 literes benzines turbómotor fogyasztásra optimalizált változata kerül, egy újabb fogyasztáscsökkentő trükkel.
Itt használják először az 1.5 TSI Evo motor 130 lóerős változatát, ahol húsz lóerőért cserébe alacsonyabb fogyasztást kapunk. Ezt a DSG200 nevű dupla kuplungos váltóval együtt alkalmazzák, amelyek együttesen alkotják a Coasting 2.0 jelzésű rendszert. Ennek a lényege, hogy nem csak álló helyzetben állítja le a motort, de egyenletes tempó mellett menet közben is. Ezzel állítólag négy deci üzemanyagot tudnak spórolni száz kilométeren – bár a dolog nyilván erősen függ a használat jellegétől – de az elv megvalósítása nem olyan egyszerű, amilyennek hangzik.
Az autóban ugyanis minden segédberendezésnek működnie kell álló motornál is – elsősorban a fék- és a kormányrásegítés fenntartása életbe vágó – ezért a hagyományos, 12V-os elektromos rendszerbe egy kis Li-ion akkumulátort is bekötöttek. A motor újraindítását a kuplung zárásával, illetve az indítómotor segítségével is elvégezheti a rendszer, hogy épp melyiket használja, azt a vezérlőelektronika dönti el számos paraméter figyelembe vételével.
Ez persze csak egy közbenső állomás a 48 voltos hibridekkel és villanyautókkal szegélyezett úton, amely a null-emmissziós Volkswagen kínálat utópiája felé vezet, viszont ez legalább közel van. Már az idén nyáron kapható lesz, míg a többi megoldás még évekre van a megvalósulástól, vagy túl drága ahhoz, hogy a Golf-vásárlók zöme számára a hagyományos modellek alternatívája lehessen, mint a Golf GTE vagy az e-Golf.