Mennyibe kerül az élet egy Lamborghinivel?
Az egyre durvább szupersportkocsiknál először mindig rácsodálkozunk a brutális teljesítményre, majd rendszerint elborzadunk az ártól. Pedig megvenni csak egy dolog, fenntartani még durvább lehet egy ilyen gépet. Nagyon sokszor mondjuk gyűjteménybe kerülnek, de most végre az is kiderült, mennyibe kerül az együttélés egy Lamborghini Murciélagóval.
A világ legtöbbet futott Murciélagója az Evo magazinban rendszeresen publikáló Simon George tulajdona, aki most a Car and Driver kérésére összeszámolta, mennyit költött az autóra. A sportkocsi élete egy részét bérautóként töltötte, gazdája egy kölcsönzőcég társtulajdonosaként pályanapokra adta ki. Ezt követően a mindennapokban használta. Most 418 ezer kilométer körüli értéket mutat az órája.
Az üzemanyag csak töredéke az autóval kapcsolatos költségeknek: a legkedvezőbb fogyasztás, amit a Lambóval elértek, 21 liter körül volt száz kilométeren. Évente átlagosan 14 szett gumit koptatott el (ezt nyilván a pályanapos évek megdobták), szinte minden abroncscserével egyszerre új fékbetéteket is kapott a kocsi. A tárcsák valamivel jobban bírták, azokat harmincezrenként cserélték. Mivel nem mindig finomkodtak vele, nyolc kuplungot is megevett, a motort háromszor generálozták. 2012-ben egy bérlő a nedves aszfalton megcsúszva fának csapta, azt követően 115 ezer dollárért (bő 30 millió forintért) javították meg.
A tulajdonos számításai szerint eddig az alábbi költségek merültek fel (kerekítve):
Üzemanyag: 162 ezer dollár (46,5 mFt)
84 szett gumi: 97 ezer dollár (27 mFt)
Sérülés javítása: 115 ezer dollár (33 mFt)
Szervizek, beleértve a motorfelújításokat: 64 ezer dollár (18 mFt)
Biztosítás: 19 ezer dollár (5,5 mFt)
Útdíjak: 25 ezer dollár (7 mFt)
Összességében tehát 480 ezer dollár, azaz 138 millió forint körül költött a kocsira a 2004-es vásárlás óta. Ehhez képest a 80 milliós újkori ár már szinte barátságosnak hat.