A TVR sportkocsit teljes egészében még senki nem látta a fejlesztőkön kívül, de elég ígéretes: a Gordon Murray tervezte karosszériába a Cosworth által felkészített V8-as motor kerül. És úgy tűnik, az újrainduláshoz megvan a tökéletes név is: Griffith.
Eddig két TVR típus viselte a Griffith nevet, és mindkettő nagyot lendített a márka hírnevén. Az első tulajdonképp a Shelby Cobra megfelelője: Jack Griffin, egy amerikai autókereskedő követte Carrol Shelby ötletét, és a könnyű TVR karosszériákba épített amerikai V8-as motorokat. Nehezen kezelhető, de villámgyors autó lett a végeredmény: a Griffith 200 3,9 másodperc alatt érte el a százas tempót, ami 1964-ben a versenypályán is félelmetes ellenféllé tette. A második Griffith, egy elegáns roadster 1991-től a TVR második aranykorának egyik megteremtője volt. Egészen 2002-ig gyártották, felfúrt Rover V8-asok hajtották, és sima, egyszerű vonalaival ma sem hat régimódinak.
Nem csodálkoznánk rajta, ha a megújult TVR is a Griffith nevet viselné, hisz máig igazán jól hangzik. A második generácóval jóval kevesebb volt a baj a Rover motor miatt, mint a későbbi modellekkel – a Melling-féle motorcsodák tökéletesre fejlesztésére soha nem volt elég pénz – az első Griffithek pedig ma már méregdrága értéktárgyak, amelyeket nagy ritkán, régi sportkocsiknak rendezett versenyeken lehet látni.
Két éve a TVR még több régi nevet levédetett: a Griffith mellett a Tuscan és a Grantura is köztük volt, ám a napokban csak a Griffith név védelmét újították meg – ez sejteti, hogy a döntés megszületett. Biztosat persze csak a bemutató után tudunk majd, amelyet állítólag idén ősszel tartanak majd.