Kukában végzi a VW tízfokozatú váltója
A VW csoport hajtáslánc-fejlesztő részlegének vezetője, Freidrich Eichler azt mondja, vége annak az időszaknak, amikor a több mindig jobb elvet követik.
A sebességi fokozatok számának szaporítása egyfajta presztízskérdésnek számít mostanság. A verseny eredetileg a Mercedes és a ZF automata váltói között robbant ki – a Mercedes kezdett öt fokozattal, a ZF válaszolt hattal, a Mercedes héttel kontrázott, a nyolcadik fokozatot viszont az Aisin mutatta be a Lexus LS-ben, 2007-ben. Azóta elkezdett elfajulni a helyzet, és az után, hogy a GM és a Ford bejelentette, hogy közös 9 és 10 fokozatú váltókat fejleszt, 2013-ban a VW is beígérte a tízsebességes DSG váltót.
Akkor a német cég a csúcson volt, még bőven a dízelbortány kitörése előtt, azaz volt pénz presztízsprojektekre is. Eiclher azonban azt mondja, a fejlesztést felfüggesztették, és néhány hónapja a prototípusokat is bezúzták. Ez annyit jelent, hogy egyelőre maradnak a hat- és hétfokozatú DSG változatok, bár a hajtáslánc-fejlesztések vezetője sietett megjegyezni, hogy megőriztek minden adatot, így bármikor folytathatják a tízfokozatú váltó fejlesztését, ha a szükség mégis úgy hozná.
A lépés valahol érthető: a VW most ott spórol, ahol lehet, és egy új váltó gyártósorának felszerszámozása valószínűleg az iparág legköltségesebb feladatainak egyike. Ráadásul most nem igazán lehet tudni, hogy milyen gyorsan kell átállni a villanyautó-gyártásra, ahol a sebességváltó lényegében feleslegessé válik a villanymotor nyomatékos karaktere miatt. A tízfokozatú váltóval ugyan el lehetett volna érni néhány százaléknyi fogyasztás-csökkenést, de messze nem hozna akkora előnyt, amit a vásárló a hétköznapokban is észrevenne.