GTI készül a VW Up!-ból
A VW kisautója határozottan sikeresnek bizonyult: az Up!-ból 170 ezer példányt adtak el csak tavaly, a műszakilag azonos Škoda Citigóból 41 ezer, a Seat Mii-ből pedig 18 ezer darab fogyott. Ezzel a cégcsoport a kisautó-piacon is az élmezőnyhöz tartozik, és épp ezért tervezik a kínálat további bővítését.
A kínálatban már tavaly megjelent a turbós változat, igaz, akkor az ezres háromhengeres turbómotor 90 lóerős változata került a kiskocsi orrába. Ebben a blokkban viszont jóval több van ennél: nagyobb Volkswagenekbe már most egy 115 lóerős változat kerül, és valószínű, hogy a turbónyomás emelésével még nagyobb teljesítmény hozható ki a motorból – reálisan nézve valahol 120 és 130 lóerő között van az a határ, amelyet jelentős áttervezés nélkül el lehet érni egy ekkora motorral úgy, hogy a többi paraméter – a megbízhatóság, a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás – ne romoljon érdemben.
Diess azt mondja, a GTI-vel az a cél, hogy még ismertebbé tegye a típust, mint amilyen most: ettől az egyszerűbb változatok eladásainak növekedését várják. A típus bemutatása sincs már messze, a VW szerint a gyártás már az idén év végén megkezdődhet. Azt nem tudni, hogy a testvérmodellekből is terveznek-e erősebb változatokat, mindenesetre a Citigo és a Mii egyelőre a 90 lovas turbómotort sem kapta meg.