Ahogy magán az ötös sorozaton, az M5-ösön sem változtatnak annyit, mint korábban sejteni lehetett. A motorja például ugyanaz, mint volt, az előző csúcsváltozathoz képes még erősebb sem lett, a hajtáslánc újdonsága inkább a hajtás többi részében keresendő.
Az új M5 ugyanis már csak összkerék-hajtással kapható, de hogy senkinek ne legyen rossz a szájíze attól, hogy nem lehet felhőtlenül keresztbe sodródni erőből, a BMW-nél különleges hajtásrendszert fejlesztettek a számára, ahol az első hajtás bizonyos körülmények között kikapcsolható. A bizonyos körülmények alatt itt némi rákészülést kell érteni: ha kikapcsoljuk a DSC-t, akkor, de csak akkor választhatjuk a hátsókerék-hajtású üzemmódot, és jöhet a helyben pörgés. Egyébként a 4WD Sport mód és a polgári 4WD között lehet választani, az előbbi természetesen több nyomatékot enged a hátsó tengelyre.
Az összkerék-hajtás és a gyorsan kapcsoló nyolcfokozatú automata váltó persze jót tesz a katalógus-gyorsulásnak, így lehet, hogy az M5-ös már 3,5 másodperc alatt elérheti a százas tempót. Persze jót tesz az előző alapváltozathoz képest 40 lóerővel erősebb motor is, de ez nem akkora meglepetés: a 4,4 literes biturbó V8-asnak ezt a változatát már az előző M5-ös Performance Edition változatához is meg lehetett kapni. Kézi váltóval eddig is csak Észak-Amerikában lehetett megkapni az M5-öst, azaz az európai vevők számára nem új, hogy csak a ZF nyolcsebességes automatáját választhatják. Hogy később lesz-e manuális váltós kivitel, azt egyelőre nehéz megjósolni, az ilyen változatokat a BMW általában a premier után évekkel, jelentős vásárlói nyomásra szokta bevezetni.
A premier pedig még el sem jött: az új M5 xDrive-ról egyelőre a gyár is álcázófóliába csavart példányokról lőtt fotókat mutatott – tudják, mint a kémfotó, csak ezt a gyári sajtóoldalról lehet letölteni. A bemutatót valószínűleg az őszi Frankfurti Autószalonon tartják, bár egy alaposabb internetes leleplezés sem lenne meglepő, mondjuk valamikor a nyár közepén.