Lehetne ilyen vonzó egy Dacia?
Nem is a gyári tervezők munkájáról van szó: az alkotó Marius Flitar, egy román származású mérnök, aki jelenleg a Peterbiltnél dolgozik az Egyesült Államokban. Linkedin profilja szerint a szakmája is formatervező mérnök, de úgy néz ki, hobbiból is autókat tervez, nem is akármilyen színvonalon.
Az, hogy épp a Dacia 1300-as formáinak felhasználásával készített formatanulmányt, nyilván nem véletlen: Romániában évtizedeken át a Dacia volt az utcakép meghatározó autója, és a román autógyárt termékei közül kétségkívül a Renault 12-es licence alapján gyártott 1300-asba szorult a legtöbb stílus, a későbbi modellfrissítésekkel leginkább csak rontani sikerült az eredeti formán.
A tanulmány és az eredeti Dacia között azért nincs túl sok hasonlóság, csak az orr-rész kialakítása emlékeztet az 1969-es első generációra, de a retro-hűtőrács sokkal szélesebb és alacsonyabb, ettől aztán sokkal jobban is fest. Az összhatás egész profi – és kétségtelenül vonzóbb, mint bármelyik szériagyártású Dacia valaha is volt – ennek ellenére nem túl valószínű, hogy bármi hasonló megjelenhet a gyár kínálatában.
A Dacia a Renault olcsó márkája, amely eddig sem készített efféle arculatépítő rétegmodelleket. Ilyesmi egyszerűen nem férne bele az üzleti modellbe, és nincs is rá nagy szükség: amíg a román márka minden konkurensének alá tud vágni árban, addig egy ilyen VW Scirocco szerű csoda csak a cég nyereségességét rontaná. Egy picit azért sajnáljuk, a képek láttán szívesen kipróbálnánk egy ilyen sportos modellt.