Önvezető kukásautót tesztel a Volvo Trucks. A svédek a hazai hulladékgazdálkodási vállalattal, a Renovával szövetkeztek, és egy tanítható rendszert fejlesztettek ki. A lényeg, hogy amikor az autó egy új, addig számára ismeretlen útszakaszra hajt be, akkor még szükség van a sofőrre. A kamerák és szenzorok a GPS-szel együttműködve feltérképezik a területet. Amikor legközelebb ugyanoda érkeznek, már képes lesz az önálló navigálásra.
Ha a félautonóm rendszer aktiválódott, a sofőr kiszállhat, és odasétálhat a kukákhoz. Az autó odatolat, a munkás felteszi a szemetest, a kocsi pedig beborítja. A következő kukához viszont úgy tolat tovább, ha előtte a gépkezelő megnyomja a jármű hátulján elhelyezett gombot.
A félig önműködő rendszer növeli a termelékenységet, mert a sofőrnek nem kell minden egyes szemetesnél ki-beugrálni a kocsiba. Igaz, ebben van némi csúsztatás, hiszen a legtöbb helyen neki egyébként is csak vezetnie kell, további két ember feladata a kukák mozgatása. A Volvo szerint az üzemanyaggal is hatékonyabban lehet így spórolni.
Azt csak zárójelben tennénk hozzá, hogy egy ilyen megoldás elterjedése munkahelyek megszűnéséhez is vezetne. De nyilván minden új technológia magában hordozza ezt a veszélyt.