Megfizethető villanyautót ígér a Ford
A Ford nem siette el a villanyautó-fejlesztést: míg mások ráfizettek a korai, drága és alacsony használati értékű elektromos modellek korai bemutatására, a Ford csak azután kezdett foglalkozni a kérdéssel, hogy egyértelművé vált, a legnagyobb konkurensek, a VW és a Toyota is ebben az irányban fejleszt.
A megfontolt stratégia beválhat: már most úgy néz ki, a Ford 2020-ban sokkal jobb villanyautóval léphet piacra, mint amilyeneket most kapni. Háromszáz mérföldes hatótávról hallani, és azt ígérik, még csak drága sem lesz. Ez a fogalom persze viszonylagos – Észak-Amerikában a Chevrolet Bolt sem esélytelen, pedig az az autó drágábbnak ígérkezik, mint a karbon-karosszériás BMW i3 – de egyáltalán nem valószínűtlen, hogy a villany-Ford ára jóval kedvezőbb lesz, mint az aktuális villanyautóké. Az ok egyszerű: az autógyártók miatt már megkezdődött a Li-ion akkumulátorgyártási kapacitás jelentős fejlesztése, a nagy példányszám pedig drámai árcsökkenést hozhat.
A Ford egyébként a Tesla Model Y riválisaként emlegeti első villanyautóját, azaz egy Ford Kuga méretű autóról lehet szó. Egy ilyen modell egyrészt jól illeszkedne az aktuális autó-divathoz, másrészt bőven akadna benne hely az akkumulátor számára, azaz logikus választásnak tűnik.
A detroiti gyártó egyébként nem csupán ezzel a modellel készül a jövőre: durván 4,5 milliárd dollárt költenek arra, hogy minden modelljük elérhető legyen elektromos, vagy ahol ez a megoldás nem ideális, például a nagy SUV-k és pick-upok esetében, legalább konnektoros hibrid hajtáslánccal.