Akkumulátor-gyárat létesít a Mercedes
Elektromos autók számára szerelnek össze akkumulátor-csomagokat a Daimler legújabb németországi üzemében, amelynek ma tették le az alapkövét. Az autógyártó félmilliárd eurót költ a vadiúj üzem létrehozására, amely egyelőre saját elektromos autói számára termel majd.
A Daimler tervei szerint az új üzem nem csak a Mercedes és Smart villanyautóit látja majd el akkumulátorokkal, de konnektoros hibrid modellek, illetve 48 voltos hibrid rendszerek számára is itt állítják majd elő a Li-ion cellacsomagokat. Így már a kezdetektől leköthetik a kapacitás nagy részét. A Mercedes egyébként korábban azt ígérte, hogy 2022-ig legalább tíz elektromos személyautót mutat be, az elsők ezek közül 2019-re várhatók, nem sokkal az után, hogy az új gyár termelni kezd.
Optimista elemzések szerint a világ Li-ion akkumulátor-termelése már 2021-re több mint a kétszeresére növekedhet, a jelenlegi 103-ról 278 GWh-ra, ami mintegy 43%-kal csökkentheti az akkumulátorok árát. Az persze még kérdéses, hogy a folyamat épp így zajlik majd. A probléma az, hogy a világ autógyártói egyszerre váltanak az új technológiára, amely még a gyártási kapacitás nagy arányú bővítésével együtt is hiány-helyzetet idézhet elő. És akkor nem hogy csökkennek, még nőhetnek is az árak. Márpedig a villanyautók terjedésének legnagyobb gátja épp ez: jelenleg az autó árának akár a háromnegyedét is adhatja az akkumulátorcsomag.
A derűlátó forgatókönyvek szerint 2030-ra jöhet el az a pillanat, hogy a villanyautók árban is versenyképesek lehetnek a hagyományos benzin- és dízelmotoros autókkal, de addig még számos hasonló üzemnek kell felépülnie.