A Pikes Peak hegyi felfutóra általában félelmetes versenyautók készülnek – ezt a Focust is ott használják majd. Lehet persze, hogy túlzás így nevezni, hisz csupán a karosszéria formáját és a lámpákat kölcsönözték a Fordtól, az elképesztő szárnyrendszertől és az óriási légbeömlőktől azonban ezt sem egyszerű felismerni.
A burkolat alatt valójában egy csővázas speciálgép rejtőzik, középre épített, agyontuningolt Nissan GT-R motorral. A 3,8 literes ikerturbós V6-os itt 850 lóerős és 976 Nm csúcsnyomatékot adhat le, és ennek a félelmetes teljesítménynek mindössze 985 kilogrammot kell mozgatnia. Ilyen teljesítmény-tömeg arány mellett már az is gond, hogy hogyan lehet az erőt az útra vinni, ezért úgy építették meg az autót, óriási légterelőkkel és az aszfaltot súroló kötényezéssel, hogy 200 km/h-nál durván egy tonnának megfelelő plusz leszorítóerőt termeljen.
A szörnyeteg az ausztrál Race Innovations versenyautó-építő műhelyben született, és ha minden jól megy, Tony Quinn hajtja majd a hegyen. Félelmetes paraméterei ellenére a Focus-GT-R-nek nem lesz egyszerű dolga, hiszen a Pikes Peak-et az utóbbi években kezdik eluralni az elektromos versenyautók, amelyek a magasság növekedésével sem veszítenek teljesítményt, mint a belsőégésű motorokkal hajtott vetélytársak.