A BMW közlésének lényege, hogy a polgári 8-as sorozat és a sportos M8 fejlesztése párhuzamosan folyik, azaz várhatóan egyszerre is mutathatják be a két változatot.
Frank van Meel, a BMW M részlegének vezetője egyelőre persze csak ködös mellébeszéléssel szolgálhatott, konkrétumokkal nem. Maradt a szokásos képzavar a 8-as sorozat sportos génekkel megbolondított DNS-éről, amiről felesleges beszélni: az M betű egy BMW típusjelzésének elején egyértelmű jelzés. Érdekesebb kérdés, hogy milyen motor kerülhet a hosszú motorháztető alá. Ott a BMW M760Li 6,6 literes, 600 lóerős turbós V12-es motorja, amely bőven elég lenne ide, és még erősebbé is tehető, ha szükséges, viszont nagy és nehéz. A másik lehetőség, hogy a 4,4 literes V8-ast használják, amely az M5-ösben szintén hatszáz lovas, és jóval kevésbé tenné orrnehézzé az autót, viszont egyes források szerint a két hengersor között elhelyezett turbók miatt ez a motor már nehezen tuningolható tovább úgy, hogy a megbízhatósága ne szenvedjen csorbát.
Akárhogy is, egy M8 elkészítése nem kis feladat, hisz e típusjelzéstől ugyanolyan kompromisszummentes sportosságot vár a közönség, mint egy M2-estől vagy M4-estől, és ezt ilyen nagy méretben jóval nehezebb megvalósítani. Nyilván nem véletlen, hogy M7-essel nem is próbálkoztak: a négyajtós luxusbálna valószínűleg túl nagy és nehéz lenne hozzá, hogy a versenypályán ne mozogjon ügyetlenül, egy M modellnek pedig ott is meg kell állnia a helyét.