Úgy tűnik, a Renaultnál is ismerik a régi mondást: ami működik, azon ne változtass. És a Duster egyértelműen működik: csak Európában bőven 100 ezer példány felett fogy belőle, sőt, a tavalyi volt a legerősebb éve, 2016-ban megközelítette az eredmény a 140 ezer példányt.
Ennek megfelelően nem túl meglepő, hogy a koncepció keveset változik a modellváltás során. A részleteket egyelőre vaskos álcafólia takarja, de annyi jól látszik a vastag bőrön keresztül is, hogy a Duster arányai, jellege keveset változik. Maradnak a relatíve rövid túlnyúlások, a masszív sárvédő-szélesítések, sőt, olyan, mintha a tetővonal és az ajtók formája egyáltalán nem módosulna. Nem kizárt, hogy a vázszerkezet is változatlan marad, csak az övvonal alatti burkolóelemeket faragják át – ez manapság nem is olyan ritka a modellváltások alkalmával.
Ha igazak a pletykák, a Duster második generációja valamikor jövőre érkezik. Műszaki újdonságokra nemigen számíthatunk: valószínűleg nagy részben ugyanaz a technika kerül a Dusterbe is, amelyet a Loganból és a Sanderóból már ismerünk.