A Škoda Kodiaq és a Mini Countryman öt csillagot kapott az EuroNCAP tesztjén, a Nissan Micrából csak a csúcsváltozat kapta meg a legjobb minősítést, a Suzuki Swift két változata viszont három és négy csillagot kapott. Az alacsony pontszám elsősorban bizonyos biztonsági felszerelések hiányára vezethető vissza.
A törésteszt-eredményeket nézve mind a négy vizsgált autó viszonylag jól szerepelt. A félfrontális ütközésnél például a Micra teljesített a legjobban 7,8 ponttal, a Kodiaq 7,1, a Countryman 6,8, az új Swift 6,7 pontot kapott. Oldalütközésnél csak a Micra vesztett fél pontot, a többi három modell maximum-pontszámot kapott. Ez azt jelzi, hogy a passzív biztonsága mind a négy modellnek kifejezetten jó, a Swiftben. a Kodiaq-ban és a Countrymanben is a sofőr mellkasát éri közepesen nagy terhelés ütközéskor.
A nagy eltérést az eredmények közt a biztonsági felszereltség, különösen az automata vészfék jelenti. A Kodiaq és a Countryman viszonylag drága, az árukba belefér a gazdag biztonsági alapfelszereltség, ennek köszönhetően simán megvan az öt csillag a teszten. A Micrát és a Swiftet kétféle felszereléssel tesztelték: biztonsági csomag nélkül a Micra négy, a Swift három csillagot kapott, míg alapkivitelben mindkét modell hozott egy csillagot. Az eredmények elemzése azt mutatja, hogy a Swift lemaradását a sávelhagyás-figyelő és a sebességtúllépésre figyelmeztető rendszerek hiánya okozza, illetve az a tény, hogy az automata vészfék csak felárért kapható.
Ezúttal is látszik, hogy az EuroNCAP pontszámait érdemes alaposan átnézni, ha ez is szempont a vásárlásnál, hisz már nem egyértelmű, hogy egy-egy alacsonyabb pontszám a passzív biztonság hiányára, vagy valamilyen más hiányosságra utal. Az újabb tesztekben például óriási hangsúlyt kap az automata vészfék, mivel az EuroNCAP nem titkolt célja, hogy az ilyen rendszereket is az új autók alapfelszereltségének részévé tegye.