Új formatervező a McLarennél
A McLaren eddigi vezető tervezője, Frank Stephenson állítólag visszamegy első nagy sikere helyszínére, a Minihez, de utódja sem egy nyeretlen kezdő, bár eddig kevesebbet hallhattunk róla. Rob Melville korábban már több McLaren tervezésében részt vett, korábban pedig a GM és a Jaguar-Land Rover tanulmányautóin dolgozott.
Stephenson még 2009-ben csatlakozott a McLarenhez. Kézenfekvő választás volt: miután a 2000-es években a Ferrarinál is hasonló feladatokat látott el, valószínű volt, hogy ki tudja alakítani azt a formavilágot, amely a McLarennek önálló karaktert ad. Nem mondhatjuk, hogy ez nem sikerült, bár az első modern utcai Mclaren, az MP4-12C még nem sok jelét adta Stephenson szakértelmének – nyilván mert annak a modellnek a tervezésébe még alig szólhatott bele. Az azóta megjelent modelleken azonban már felfedezhető egyfajta egyen-arculat: az erőteljes ívű félhold-fényszórók, a lágyan hullámzó övvonal és a hangsúlyos légbeömlők a hátsó kerekek előtt rendszeresen ismétlődő stílusjegyek.
A sportkocsigyártó formatervező csapatát azonban már 2014 óta Rob Melville irányítja vezető tervezőként – az új 720S kialakítását már ő irányította. Ez a modell más karakterű is, mint az elődei, és valószínű, hogy a későbbi McLarenek stílusa is hasonlóképp változik majd. A váltásra szükség is van, hogy hangsúlyozzák, ez már a McLaren sportkocsik következő generációja.
Úgy hallani, bár ez még nem hivatalos, hogy Stephenson visszatér a Minihez, amelynek az első generációját ő tervezte még 2002-ben, talán hogy segítsen a BMW kisautók következő generációjának megújításában. Ez egyáltalán nem egyszerű feladat, hisz úgy kell valami újat vinni a formába, hogy közben az autók megőrizzenek valamit az ős-Mini jellegzetes karakteréből. Érdekes lesz látni, hogy Stephenson ki tud-e találni valamit, amivel felpezsdítheti a Mini lassan túl kiszámíthatóvá váló stílusát.