A cég, amely egykor felvásárolta a Saab romjait, most megmutatta, mit tudott kezdeni a tizennégy éves műszaki alapokkal az elmúlt évek során. A NEVS 9-3 a szedán, a 9-3X pedig az emelt kombi, mindkét autó az utolsó Saab 9-3 másolata, átalakított orr- és farrésszel. A hajtás viszont egész más: a NEVS mindkét modellje elektromos lesz.
Alaposan megnézve a két autót, egyértelmű, hogy a két tengelyvonal között minimális az eltérés az egyetlen Saabhoz képest, amelynek a jogaival a NEVS rendelkezik, viszont teljesen átrajzolták az autó hűtőmaszkját, valamint a hátsó lámpákat és a hátsó lökhárítót is. Az átdolgozás ráadásul nem is a legszerencsésebb: elég éles a kontraszt az újabb részletek lágyabb vonalai, és a 2003-as modell eredeti stílusa között.
A fejlesztésben a NEVS partnere a kínai Tiajin Binhai Hi-tech Developement Area – az egyik nagyobb ipari park Tiencsin tartományi jogú város vonzáskörzetében – és úgy tűnik, a gyártás is itt indulhat el, miután korábban, a svéd Saab üzemben hiába próbálkoztak ugyanezzel. A két típusból kínai vállalatok gyakorlatilag látatlanban rendeltek mintegy 150 ezer darabot, az ezért beszedett előleg segítségével tudta a NEVS előkészíteni a gyártást az új helyszínen. Ha minden jól megy, az első szériapéldányok már jövőre új tulajdonosaikhoz kerülnek, bár az egyáltalán nem biztos, hogy ezek Kínán kívül bárhol másutt elérhetővé válnak.
Az autó műszaki megoldásairól egyelőre nem beszélnek, csak annyit tudunk, hogy 300 km-es hatótávot ígérnek egy töltéssel, ami nem hangzik rosszul.