600 lóerős négyajtóssal ment a rekordra a Subaru a Nordschleifén

2017.06.02. 11:16

600 lóerővel ment a Nordschleife körrekordjára a Subaru, talán csak az eső miatt nem jött össze nekik. A leggyorsabb négyajtós címe kellett a japánoknak – azt mondják, visszajönnek érte.

Az egykor motorsportban nagyon aktív Subaru passzív éveit éli. A ralisport élvonalából gyakorlatilag teljesen kivonultak, és úgy általában nem sok életjelet mutatnak a világ autóversenyein. A márka hívei valószínű éhezik is a sikert, náluk lett volna nagy az öröm, ha összejön egy kisrekord a Nordschleifén. A Subaru régi partnerével, a Prodrive-val ment a Zöld Pokolba, ahol hét perc alá szerette volna szorítani az átépített négyajtósok rekordját. Azt, amit tíz éve már egy 530 lóerős E46 tart 7:22,80-as idővel.

Akárcsak a rali-világbajnoki csapatot anno, ezt a WRX STI Type RA NBR-t is David Richards műhelye készítette fel. Kimondottan a rekord miatt épült az autó (RA NBR - Record Attempt Nürburgring), az eredeti hajtásból talán csak az aktív diffi maradt benne. A kétliteres négyhengeres boxert megtoldották egy turbóval, és felhúzták az egészet hatszáz lóerőig, 9000-be verdeső fordulatszámmal, majd ennek a pokoli hajtásnak lett a része egy 20-25 milliszekundum/váltásra képes sebsségváltó.

Az autót szénszál erősítésű műanyaggal hozták versenysúlyba, továbbá nyolcdugattyús fékeket, egy tekintélyes diffúzort és kormányról állítható terelőlapos hátsó szárnyat pakoltak rá. Végül az egészet rábízták Richie Stanaway-re, egy Bathurst 1000-et és Le Mans-i 24 órást is megjárt 25 éves új-zélandira, hogy fussa meg vele a hét perc alatti időt, aztán jött az eső.

A leggyorsabb nem utcai-, de nem is versenyautó rekordját a Nordschleifén egyébiránt Kenny Brack tartja, aki épp egy hete futott egy 6:43,22-es csúcsot a McLaren P1 LM-mel. Nagy kérdés, ehhez képes hova lesz elég a WRX STI Type RA, ha kap végre egy száraz napot. Az esőben futott idejüket nem árulták el, de azt mondják, nem adják fel, és hamarosan újra nekifutnak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.