A Honda kutatás-fejlesztési igazgatója hintette el, hogy tisztán elektromos autóval válthatják le az NSX-et. Sekino Yusuke az Acura EV Concept idei változatának bemutatása kapcsán beszélt az elképzelésről, amely akár több mint ezer lóerős utcai autót eredményezhet.
Megtévesztő neve ellenére az EV Concept nem csupán tanulmány: ezzel vesz részt a Honda a világ talán legismertebb hegyi versenyén, a Pikes Peak-en, ahogy már tavaly is tette. Nem is eredménytelenül, a négy darab, 250 lóerős villanymotorral hajtott kupé harmadik lett az összesítésben. „Ez nem csak versenygép: szeretném, ha egy hasonló modellt gyártásba küldhetnénk. Élvezetes villanyautókat szeretnénk kínálni, és ezt az ezer lóerős autót nem csak jó vezetni, de olyan megoldások köré épül, amelyek hamarosan gyártásba kerülhetnek.” - mondta az igazgató.
Egy ilyen összkerék-hajtású villanyautó hihetetlen dinamikát kínálhat: 2,4 másodperces gyorsulásról beszélnek 200 km/h-ig, és 250 km/h-s végsebességről. Ezzel a német autópályáktól és néhány igazán hosszú egyeneseket tartalmazó versenypályától eltekintve, ahol túlléphető a 250-es sebesség, bármilyen ma is mert sportkocsit állva lehet hagyni, a Bugattikat is beleértve. Ráadásul a Honda kerekenként külön motort használó hajtásrendszere olyasmit kínál, amit más nemigen. A nyomaték nagyságát kerekenként külön állíthatja be rendszer az optimális értékre, ami egyrészt a tapadás tökéletes kihasználását teszi lehetővé, másrészt kanyarban kivételes stabilitást eredményez.
Ahhoz persze még biztosan évekre lesz szükség, hogy a Honda elektromos hajtása szériagyártásra kész legyen, viszont az EV Concept az idén is rajthoz áll a Pikes Peak-en, nem is esélytelenül.