McRae-vel fejlesztették, Rossi is hajtotta
A kilencvenes évek második felében a Subaru komoly eredményeket hozott a rali-világbajnokságon. 1995-től zsinórban három konstruktőri bajnoki címet szereztek, bár egyéniben bizonyos Tomi Mäkinen és a Mitsubishi mellett már kevesebb babér termett nekik, leszámítva Colin McRae 1995-ös aranyát. McRae-nek a fejlesztésekben is fontos szerep jutott.
Miután az 1997-es szezonra megváltoztak a szabályok, a Subarunál úgy döntöttek, az alapoktól építenek fel egy új versenyautót partnerükkel, a Prodrive-val együtt. Azt a konkrét autót, amelyben afféle prototípusként kipróbálták az újabb és újabb fejlesztéseket, most árverezte el a H&H Classics. Az előzetes becsléseket túlszárnyalva mintegy 230 ezer font, vagyis közel 80 millió forint folyt be érte.
Az autó tesztelésébe rengeteg órát tolt bele Colin McRae, és a kétliteres turbómotor a változtatásoknak köszönhetően erősebb és nyomatékosabb is volt a korábbinál. Merevebb kasznit és nagyobb rugóúttal rendelkező, módosított futóművet is kapott a kocsi. Maga McRae is meglepődött azon, hogy az Impreza WRC szinte az első pillanatoktól gyorsabb és jobban vezethető volt elődjénél.
Ez a konkrét, 001-es alvázszámú autó soha nem állt rajthoz a WRC-ben gyári színekben, a rajta alapuló további példányok viszont rögtön sikeresek lettek. Az 1997-es idény nyitóversenyén, a Monte-Carlo Ralin az olasz Piero Liatti győzni tudott az egyikkel, McRae öt, Kenneth Ericsson két versenyen állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Meg is lett a konstruktőri bajnokság, bár egyéniben Mäkinen egyetlen ponttal lenyomta Colin McRae-t.
Később a 001-es autót a Prodrive eladta, az olasz Procarhoz került. Az 1999-es Monza Rally Show-n a MotoGP ikonja - akkor még "csak" 125-ös és 250-es világbajnok - Valentino Rossi is vezette. Legutóbbi tulajdonosa felkérte a Prodrive-ot, hogy állítsák vissza eredeti állapotába, így új gazdájához a jól ismert kék-sárga színben került.