Alábecsülték a villany Ioniq piacát, megmásfélszerezik az ötajtós kompakt EV gyártását a Hyundainál.
A tavaly bemutatott Ioniq Electric a Hyundai Európában alig ismert villanyautója (felénk inkább a hibrid megy a Ioniq-ból). A 250 kilométeres hatótávú (NEDC szerint), 120 lóerős ötajtóssal első sorban a hazai piacot terítik a koreaiak, de halványan azért jelen vannak a típussal globálisan is; májusban el is adtak belőle 99-et az amerikai piacon. Dél-Koreában már ez a legnépszerűbb villanyautó, április végéig összesen 5881 darabot adtak el belőle az országban. És fogyna még ennél is jobban, ha lenne belőle.
Dél-Koreában jelenleg 4-5 hónapos várakozási idővel szállítják a villanyos Ioniq-ot, ami az újautó-vásárlásban nem számít kimagaslóan soknak, de a Hyundainál már ezt is sokallják. Az otthoni igények nagyok, és amíg a koreaikat nem tudják a remélt tempóban kiszolgálni, a Hyundainál nem is erőltetnék az Ioniq globális forgalmazásának pörgetését. Ezért most a jelenleg havi 1200-ról havi 1800-ra emelik a gyártást. Azt mondják, a hazai piacon már júliusra érezni majd a hatást, míg a másodrendű külföldi piacokon szeptemberig tart az ínség.