A Hyundai csoport teljes erőből támad, ahogy már megszokhattuk tőlük. Ezúttal a kompakt városi terepjárók szegmense a célpont. Az offenzíva éle a Hyundai Kona lesz, amellyel láthatóan valami ütőset próbáltak összehozni. Az eredmény furcsának furcsa, de abban nem vagyunk biztosak, hogy tényleg elég feltűnő.
A Juke azzal szerzett magának rajongótábort, hogy felrúgott minden létező esztétikai normát, de ezt úgy tette, hogy senki nem ment el mellette szó nélkül. A gyűlölet és a szeretet mellett nincs harmadik opció. A Hyundai Kona láthatóan a Juke közönségére lő – legalábbis a furcsa megoldások ott vannak – de mintha közben a tervezők elóvatoskodták volna a feladatot. Így a Kona kihívó helyett inkább csak bátortalan követője a Juke-nak. A Hyundai szerencséje az lehet, hogy van B terve: nemsokára jön az azonos alapú Kia Stonic, ami a vázlatok alapján inkább sportos, mint különc. A Kona példaképe méretben is a Juke lehetett, legalábbis a 4,165 méteres hossz, az 1,8 méteres szélesség és az 1,55 méteres magasság legfeljebb két-három centi eltérést jelent. A 2,6 méteres tengelytáv viszont 6 centivel hosszabb, ami érezhetően bőségesebb utasteret eredményezhet.
Egyes konkurensektől eltérően a Kona összkerék-hajtással is készül majd, nem csak elsőkerék-hajtással. Egyelőre háromféle motorról tudunk. Európában valószínűleg az ezres turbós háromhengeres lesz az alapkivitelekben: ez 120 lóerős, a és az adatok alapján küzdelmes élete van ebben a kategóriában. Százra 12 másodperc alatt gyorsítja, a végsebessége pedig 181 km/h. Másutt – Dél-Koreában, Észak-Amerikában, Latin-Amerikában, a Közel-Keleten és talán Oroszországban – kétliteres benzines szívómotor lesz az alap, 149 lóerővel, amellyel a gyorsulási idő százra 10 másodperc lesz, a végsebesség pedig 194 km/h. Aki sportos Konát szeretne, az azonban bármelyik piacon választhatja a 177 lóerős 1,6 literes turbómotort. Az ezzel elérhető 7,7 másodperces gyorsulás 100 km/h-ra, és a 210 km/h végsebesség már könnyed autózást ígér. A negyedik motor az 1,6 literes dízel lesz, amely elsősorban Európában lesz kapható, és egyelőre konkrétumokat nem közöltek róla.
Látszik, hogy a Kona esetében a Hyundai igyekezett minden, manapság elérhető és elvárható kényelmi és biztonsági berendezést beépíteni az autóba. A fedélzeti számítógép meglehetősen korszerűnek tűnik, legalábbis tudja az Android Auto és az Apple Carplay szabványokat, és elérhető 5, 7 és 8 hüvelykes érintőképernyővel is. Természetesen van az autóban automata vészfék, sávtartó rendszer, automata reflektor-lekapcsolás és holttér-figyelő, sőt, még egy egyszerű, a műszerfalból kiálló, átlátszó műanyaglemezre vetítő HUD-t is kaphatunk.
Elsőként Dél-Koreában lesz kapható a Kona, a hónap végétől, de még az idén – valószínűleg a nyár végén vagy az ősz elején – megérkezik Európába is.