Megvillan a következő slágergyanús VW
Nagy meglepetést már aligha okoz ez a két kép, hiszen már márciusban láthattuk az egyik prototípust mindenféle álcázás nélkül. Így legfeljebb annak a megerősítésében segítenek, hogy a Polóval ezúttal sem vállal nagy kockázatot a Volkswagen: az új generáció részleteiben ugyan eltér az elődjétől, de jellegében nem változik sokat.
Ez nyilván nem is véletlen: az aktuális Polo is igazán sikeresnek tűnik, éves szinten 265 és 360 ezer között adtak el belőle 2009 óta csak Európában, így több mint kétmillió szaladgál belőle az útjainkon. Ezek után nem kell forradalom, elég egy finom igazítás a formán. A Polo így is garantált előrelépés az elődjéhez képest az új MQB A0 platform nagyobb méretei miatt. A Seat Ibizát már bemutatták ugyanezen a platformon, és az nagyobb szélessége miatt egyértelműen tágasabb lett az elődjénél – ugyanerre számíthatunk a Polo esetében is. Ez, és a Volkswagen neve valószínűleg elég lesz az eddigi vásárlók megtartásához.
A motorválaszték is erősen szabványos a VW csoporton belül, így nagy meglepetésre ezen a fronton sem érdemes számítani. Az ezres háromhengeres és az 1,5 literes négyhengeres turbós benzinmotorok, illetve az 1,6 literes turbódízel különféle változataira számíthatunk, 70 és 150 lóerő közti teljesítménnyel. A GTI valószínűleg később érkezik, a pletykák szerint legalább 200 lóerős turbós benzinmotorral.
Az új Polo bemutatóját június 16-án, azaz pénteken tartják Berlinben.