Bukás az Alfa Giulia?
A Fiat-Chrysler óriási összeget ölt az új, hátsókerék-hajtású Alfa Romeo platform, a hozzá tartozó új motorok és váltók, illetve a köré épülő típusok fejlesztésébe, de az eddigi eredmények nem azt mutatják, hogy érdemes volt erre ellocsolni azt a néhány milliárd dollárt.
A korábbi tervekben évi 75-100 ezer Giulia értékesítése szerepelt, de úgy tűnik, erről a vásárlóknak nem szóltak. Európában a tavaly májusi premiertől idén április végéig 18 908 autó talált gazdára, de ez még mindig nagyszerű eredmény az amerikai számokhoz képest: az Egyesült Államokban 1600 darabot adtak el az év első négy hónapjában. Az Alfa most már csak arra számíthat, hogy a Stelvio szabadidő-autó sokkal erősebben kezd. Illetve arra, hogy megtörténik a csoda, a vásárlók idővel felfedezik majd a Giuliát, és növekedni fognak a számok.
Az FCA saját előrejelzése szerint az idén mintegy 170 ezer Alfa Romeónak kellene elfogynia, de az elemzések már most sem valószínű, hogy 120 ezernél sokkal magasabb lesz ez a szám. Persze ez is szép eredmény lenne ahhoz képest, hogy három-négy éve hatvanezer autón is alig tudtak túladni.