Korábban csak vázlatokat mutattak a Kia kompakt szabadidő-autójáról, ahol még csalhatnak az arányokkal, ám idő előtt kiszivárgott néhány gyári fotó is, amely sokkal pontosabban megmutatja, mire számíthatunk.
A nemrég bemutatott Hyundai Kona közeli rokona a Stonic, és mivel gyakorlatilag egyszerre kerülnek piacra, egymásnak is útban lehetnének. A problémát láthatóan úgy igyekeztek minimálisra csökkenteni a cég tervezői, hogy a két típus számára egészen más stílusú karosszériát rajzoltak. Míg a Kona furcsa Nissan Juke-utánérzésnek tűnik – bár a japán konkurenshez képest mintha túl jólfésültre sikerült volna – addig a Stonic inkább a sportos-divatos, de mindenképp konfliktuskerülő irányzatot képviseli.
Nem is kérdés, hogy a két karosszéria alatt ugyanaz a technika lapul, de a tervezők láthatóan ügyeltek rá, hogy erről minél kevesebb részlet árulkodjon. Az ajtók ablakkereteinek ívén kívül nincs is semmi közös, de ezt az egyezést sem könnyű kiszúrni, mivel az ablakok szerkezete és a keret dekorációja már eltérő.
Műszaki szempontból viszont legfeljebb hangolásban lehet eltérés a két autó között, a főegységek biztosan azonosak lesznek. Európában várhatóan ezres, 120 lóerős háromhengeres, illetve 1,6 literes, 177 lóerős négyhengeres turbós benzinmotorra, illetve 1,6 literes turbódízellel kínálják majd a Stonicot. Azokon a piacokon, ahol nagyobb szívó benzinmotorokat még nem fojtották meg teljesen a szén-dioxid-kibocsátási normák, 2 literes, 149 lóerős négyhengeressel kínálják majd a típust.
Bár a Kia újdonságról az első hivatalos információkat már júliusban nyilvánosságra hozzák, élőben a Hyundai Konával együtt a szeptemberi Frankfurti Autószalonon lehet először megnézni a Stonicot.