Ez a fura szerzet Franciaországban készül, de nem onnan származik. Korábban már találkozhattunk vele, TagAZ Akvella vagy Aquila néven: Oroszországban tervezték, valószínűleg a legrosszabb pillanatban.
Eredetileg 2012-ben bukkant fel a kisszériás sportkocsiknál megszokott technikával készülő gép. A csővázas, szálerősítésű műanyag karosszériás kupét Mihail Paramonov irányítása alatt tervezték a Doninvest pénzén a TagAZ üzemben, de a gyártás anyagi problémák miatt nem indulhatott meg. A cégalapító fia, Oleg Paramonov azonban úgy vélte, a járműnek lehet jövője másutt, így Franciaországba vitte a terveket, és most ott próbálja felfuttatni a gyártást.
A jármű, bár a képekről ez nem feltétlen derül ki, viszonylag nagy. A hossza 4,68, a szélessége 1,86, a magassága 1,38 méter, a tengelytáv pedig 2,75 méteres, azaz egy középkategóriás szedán alapterületét foglalja el. Ehhez képest nem is túl erős, 1,6 literes, 106 lóerős Mitsubishi benzinmotort építenek az orrába, ötfokozatú kézi váltóval, amely az első kerekeket hajtja. Arról egyelőre nincs adatunk, hogy az 1225 kilós autó ezzel a hajtással milyen dinamikus, de nagy várakozásaink nem lehetnek.
De akkor miért is venne bárki az MPM PS160-asból? Mert nevetségesen olcsó. Az alapára állítólag 8500 euró lesz, ami alig több, mint 2,6 millió forint. Ennyiből lassan kisautót is alig kapni, nem hogy 4,7 méteres négyajtós kupét.
Ezzel együtt sem vagyunk benne biztosak, hogy a világ megérett az MPM csodaautójának fogadására. Ezen a tavaszi felvételen látható a gyár udvarán néhány kész autó, és nem keltik igazán minőségi termék benyomását. Ráadásul ha mégis beindul a bolt, akkor sem valószínű, hogy ezzel a technológiával képesek lesznek néhány ezer példánynál többet gyártani évente – nem véletlen, hogy aki nagyban gondolkodik, fémből préselt önhordó karosszériás autókat gyárt.