Önálló márkát faragnak a Polestarból
Eddig úgy tűnt, hogy a Volvo azért vásárolta meg a Polestar Performance-t, hogy hasonló házi tuningcégre tegyen szert, mint amilyen a Mercedesnél az AMG. Ám most csavartak egyet a dolgon: a Volvo vezére, Hakan Samuelsson bejelentette, hogy nagy teljesítményű villanyautókon alkalmazzák majd a nevet, méghozzá önálló márkaként. Még új logót is kap a Polestar márka, a sarkcsillag végtelenül egyszerű, két törött vonalból álló reprezentációját.
Az ötlet messze nem olyan furcsa, ahogy elsőre hangzik: a Polestar név jelenleg a legsportosabb Volvo-modelleket jelöli, és valószínű, hogy ez később is így lesz. A Tesla Model S óta senki előtt nem titok, hogy egy villanyautó lehet képtelenül gyors is. Ez csak szándék kérdése, hisz a villanymotor viszonylag kis méret mellett lehet nagy teljesítményű, nyomatékos karakterével ráadásul jó partner sportos vezetéshez. Nem mellesleg ez a megoldás azt is jelenti, hogy a Volvo villanyautói nem viselik majd a gyártó nevét, így kisebb a kockázat a márka imázsára nézve, ha valami mégsem sikerülne tökéletesen a korai elektromos modellekkel.
A korábbi hírek szerint a Volvo – illetve a Polestar – 2019-ben tervezi bemutatni első elektromos modelljét, amely a Tesla Model 3 és a Chevrolet Bolt közvetlen ellenfele lesz. Erre utal legalábbis, hogy az amerikai piacon 35 és 40 ezer dollár – 9,7-11,1 millió forint – közti áron szeretnék kínálni.
Sajátos döntés az is, hogy a Polestar élére a Volvo vezető formatervezője, Thomas Ingenlath kerül, Samuelsson szerint azért, mert a Polestar kapcsán az egyik legfontosabb feladat az önálló arculat létrehozása lesz, és erre a feladatra Ingenlath a tökéletes ember.