Egyelőre csak néhány fotó alapján ítélhetjük meg, hogy valójában mennyire lesz különleges az Xray csúcsváltozata, de a látvány alapján azt mondanánk, a Lada nagyjából azt tudja, mint a leggazdagabban felszerelt Daciák.
A kárpitozás itt már Alcantara jellegű, bőrhatású (mű)anyagból készül – az üléseken igazán látványos vajszínű-fekete kombinációban – és a kormányt is hasonló anyag borítja. Az X-Ray viszonylagos egyszerűsége azonban túl sok helyen látszik ki: a műszerfal egyszerű műanyagjait a csúcsmodellen sem cserélik le. A kárpitozás mellett a navigációs kijelző a másik újdonság – ez konkrétan ugyanaz, amit a Dacia kínál saját típusaihoz, csak a beépítés más.
A csúcs-Ladát természetesen a legerősebb elérhető motorral kínálják: ez jelenleg a Lada saját fejlesztésű motorcsaládjának 1,8 literes, 122 lóerős változata. Emellett jár hozzá alufelni, metálfény, klíma, és rendelhető automata váltóval, ahogy ez manapság egy jól felszerelt négyméteres modelltől bárhol a világon elvárható.
Mondjuk az ára is ugyanaz a szint: 830 900 rubelt, azaz kb. 3,86 millió forintot kérnek érte Oroszországban, de hogy nálunk kapható lesz-e, és ha igen, mikor és mennyiért, azt egyelőre nem tudjuk. Amióta van hazai importőr, legalább a lehetőség adott, hogy aki akar, Ladát vegyen, bár az itteni kínálatában az egyetlen korszerűnek látszó, Renault-Nissan alapú modell egyelőre a Vesta szedán.