Íme, a vadonatúj BMW X3-as. Higgyék el!
Úgy látszik, a BMW-nél betiltották a kreativitást, helyette Audi-módra ráállították az összes formatervezőt a részletek reszelgetésére. Az 5-ös BMW-nél már láttuk, ez mihez vezet, és most itt az újabb kiváló példa, az X3-as harmadik generációja. A gyáriak is érezték, hogy meg kell mutatniuk, mi is a különbség a régi és az új között, így összemontírozták a két autót egy-egy közös képre.
Ez alapján szépen látszanak is az eltérések: szemből nagyobb vesék aktív légáramlás-szabályozásos rácsozattal, hangszigetelt szélvédő, új LED-es fényszórók, új lökhárítók LED-es ködlámpákkal és egy szép nagy érzékelő az önvezető rendszernek. Oldalról és hátulról is látszik, hogy két eltérő autóról van szó – mások a felületek és élek a karosszérián, a sárvédőívek formája, a hátsó lámpák, ha jól megnézzük, tulajdonképpen semmit nem hagytak érintetlenül – de közben az autó arányain, karakterén nem változtattak annyit, hogy ez közvetlen összehasonlítás nélkül feltűnő legyen.
Pedig a számok alapján is egyértelmű, hogy változtattak: az autó tömege átlagban ötven kilogrammal csökkent, az új karosszéria légellenállási tényezője 0,29-re csökkent, a tengelytáv 5,5 centivel, az autó hossza 5,3 centivel növekedett meg. Szélességben és magasságban azonban csupán milliméterek választják el a két generációt, ahogy a csomagtér is maradt 550 literes. Úgy néz ki, a BMW-nél tényleg a részletek csiszolgatásával töltötték a fejlesztési idő zömét: például 50:50%-os statikus tengelyterhelés-eloszlást sikerült elérni, amitől állítólag még jobbak lettek az autó kanyartulajdonságai mint eddig.
A BMW kezdetben ötféle motorral kínálja majd az új X3-ast, mind a jól ismert félliteres hengerű motorcsaládból származik. A polgári benzines választék két kétliteres négyhengeresből áll, a gyengébb 184, az erősebb 252 lóerős lesz, az előbbi hátsókerék-hajtással is elérhető lesz. Hathengeres benzinest csak az X3 M40i-ben kínálnak, ebbe a háromliteres turbómotor 360 lóerős változata kerül, amellyel akár 4,8 másodperc alatt is elérhető lesz a százas tempó. A kisebbik dízelmotor szintén kétliteres négyhengeres 190 lóerővel és 400 Nm csúcsnyomatékkal, a nagyobbik háromliteres, 265 lóerős és 620 Nm a maximális nyomatéka. Ez utóbbi motorral szintén elég durván megy az X3-as, 5,8 másodperc alatt megvan a 100 km/h, a végsebesség 240 km/h, az átlagfogyasztás pedig 5,7-6 liter száz kilométeren. A BMW-nél mostanság erős tendencia, hogy csak egyféle váltót kínálnak, és az a ZF-féle nyolcfokozatú automata. Az X3 is csak ezzel lesz kapható, aki bármi mást keresne, kénytelen lesz más márkáknál körülnézni.
A gyártás a BMW amerikai üzemében zajlik majd Spartanburgban – a bemutatót is ott tartották – ugyanott, ahol az X4, X5 és X6 típusok is készülnek, és ahol 2018-tól újabb modell, az X7-es készül majd. Azt egyelőre nehéz felmérni, hogy a konzervatív modellfrissítési taktika hogyan válik majd be. Mindenesetre a BMW-nél abban reménykednek, hogy az új X3-as felülmúlja elődjét, amelyből az elmúlt hét évben durván 950 ezer példányt adtak el.