Kínaiaknak tervezhet Walter de Silva
Az olasz Walter de Silva neve igen jól cseng az autóiparban. Napjaink egyik legelismertebb dizájnere 2015 őszén, a dízelbotrány kirobbanása után nem sokkal mondott fel a Volkswagennél, ahol addig vezető formatervező volt. Nemcsak a VW-t hagyta el, úgy döntött, visszavonul.
Most azonban úgy tűnik, elérkezettnek látja az időt a visszatérésre. A német Edag autóipari tanácsadó cégnél vállal munkát, első feladatai viszont a kínaiakhoz köthetik. Az Edagon keresztül ugyanis az Arcfox nevű, elektromos autók gyártására berendezkedő kínai startupnak rajzolhat formatervet. Pontosabban nem is egyet: egy egész palettányit.
Ez a hírek szerint akár nyolc autót is jelenthet, az Arcfox ugyanis komoly terveket szövöget. Városi kisautótól nagy szedánon és SUV-on keresztül a szupersportautóig mindent szeretnének - kérdés, meddig tart ki a lelkesedés. Anyagi gondjaik talán nem lesznek, ugyanis az állami tulajdonú autóipari óriás, a BAIC áll mögöttük.
Walter de Silva nevéhez egyébként olyan formatervek fűződnek, mint az első generációs Audi A5, vagy éppen az R8, de ő volt a Lamborghini Egoista projekt felelőse is. Voltak azért kevésbé jól sikerült munkái is, mint például a Bugatti Veyron egy korai terve - szerencsére végül Jozef Kaban másképp oldotta meg a feladatot.