A DB11-est eredetileg csak V12-es motorral mutatták be, de egyértelmű volt, hogy szükség van kisebb motorra az alapváltozatok számára. És persze a kínai vásárlók kedvéért is, ahol 4 literes hengerűrtartalmú motor felett durva luxusadó sújt minden személyautót.
Az AMG GT-ből és több AMG Mercedes változatból már ismerős lehet a négyliteres V8-as, amelyet a németek 475 és 585 lóerő közt többféle teljesítményszinttel alkalmaznak. Az Aston Martin az AMG GT S változat 510 lovas és 695 Nm csúcsnyomatékú motorját kapta meg, ezt építik a DB11-es V8-as változatának orrába. Ezzel a motorral durván 114 kilogrammal könnyebb az autó, ami 1860 kilogrammos üres tömeget jelent – ez pedig még mindig nem kevés. Ezzel együtt is nagyon gyors az új Aston Martin, 4 másodperc alatt elérhető vele a százas tempó, a végsebessége pedig 301 km/h. Ha csak a gyorsulást nézzük, az 5,2 literes, 600 lovas V12-essel hajtott változatot nem is igazán érdemes megvenni: az csupán egy tizeddel éri el gyorsabban a 100 km/h-t, a 20 km/h-val nagyobb végsebesség pedig legfeljebb a német autópálya néhány hosszú egyenesében lehet érdekes.
Az Aston Martin egyébként alakított a Mercedes motorján, azt mondják, a szívó- és kipufogórendszer saját tervezés, és a kenési rendszeren is módosítottak. Emellett teljesen újraírták a motorvezérlés szoftverét – azt mondják, csak így lehetett biztosítani, hogy az új motor hangra és érzésre is hozza a megszokott Aston Martin szintet. Emellett a motor felfüggesztése sem követi a Mercedes megoldását, de ez érthető is: alkalmazkodni kellett a DB11 motorteréhez.
Bár alapvetően ugyanaz a modell a nyolc- és a tizenkét hengeres DB11, az Aston Martin tervezői azért tettek róla, hogy ki lehessen szúrni az eltérést. A V8-asnak négy helyett két nyílása van a motorháztetején, mások a felnijei, valamint fekete a fényszórók háttere és a hűtőnyílás rácsozata. A nyolchengeres alapára valahol 54 millió forint körül lesz, ami hatalmas összeg, de így is közel ötmillió forinttal lesz olcsóbb a V12-es változatnál.