Elkészült az új Dakar-Peugeot
A Peugeot az elmúlt két évben dominált a Dakaron, de a következő versenyre új autót építettek a franciák. A 3008DKR új változata, a Maxi legfontosabb újítása a nagyobb szélesség, amely valószínűleg tovább javítja a gép stabilitását.
A Maxi majdnem húsz centit nőtt széltében, ami jól látható a sárvédő-szélesítések méretén: az előző autón ezek a fényezetlen műanyag elemek csupán ujjnyiak voltak, az új változaton viszont tenyérnyi szélesek, ami nyilván azét volt szükséges, hogy alájuk férjen a szélesebb futómű. A 3008DKR továbbra is hátsókerék-hajtású – a Peugeot sportrészlege továbbra is a buggy-kategória alacsonyabb súlykorlátját használja ki – és középmotoros: háromliteres, V6-os turbódízel motorja durván 340 lóerős, ami nem tűnik soknak, viszont ezt a teljesítményt napokon át folyamatosan képes leadni.
Igazán erős, gyári támogatású konkurensek híján nagy esély van rá, hogy továbbra is a Peugeot legyen a nagyobb tereprali-futamok első számú esélyese. Az új 3008DKR Maxit már júliusban bevetik a Selyemút Ralin, amelynek az útvonala Oroszországon és Kínán keresztül vezet. Itt három autó indul majd, három sztárpilótával: Sebastian Loeb, Stephane Peterhansel és Cyril Despres hajtja majd az új Peugeot versenygépeket, míg a jövő januári Dakaron egy negyedik autót is elindítanak, Carlos Sainz-cal a volánnál.