A brit Autocar híre szerint a testes, négyajtós, kupétetős AMG modell gyakorlatilag készen van, az álcázott prototípusok már a Nürburgring Nordschleifén futják próbaköreiket, azaz az utolsó beállításokat végzik, mielőtt megindulhat a gyártás. Ha igaz, ez lesz a Mercedes teljes kínálatának legerősebb négyajtós modellje.
Tavasszal AMG GT Concept néven már megmutatták a közönségnek a négyajtós sportmodellt, így láthattuk, nagyjából mire számíthatunk. Bő öt méter hosszú, két méter széles és 1,4 méter magas autóra, amely méretei alapján nem épp könnyed. Az orrában ugyanaz a négyliteres V8-as dolgozik majd, amely az AMG összes újabb modelljében, bár azt egyelőre nem tudni, hogy a GT kupé száraz karteres motorját, vagy az E63-asból ismert nedves karteres kenésű változatát alkalmazzák-e. Mindenesetre valószínű, hogy a szabvány nyolchengeres legerősebb változatát kapja, amely több mint 600 lóerőt adhat le. Ez önmagában sem kevés, de állítólag már dolgoznak egy hibrid változaton, amelynek a csúcsteljesítménye 800 lóerő felett is lehet, legalábbis amíg az akkumulátor fel van töltve.
Ezzel névleges teljesítményben mindenképp a négyajtós AMG modell lenne a Mercedes paletta csúcsán, bár az nem egyértelmű, hogy pályán gyorsabb lesz-e, mint a kétajtós AMG GT 585 lóerős csúcsváltozata – az végül is jóval kisebb és könnyebb autó, hasonlóan erős benzinmotorral.
Az egyelőre nem egyértelmű, hogy lesz-e rokonság a négyajtós AMG modell, és a jelenlegi CLS-t váltó CLE között. Logikus lenne, de az AMG vezetése korábban úgy nyilatkozott, hogy önálló palettát terveznek, azaz ennek a négyajtós modellnek ez alapján nem lehetne egyszerű Mercedes megfelelője.
Úgy tudjuk, még több mint egy évet vesz igénybe, mire elkészülnek a finomhangolással és a gyártás előkészítésével: 2018 szeptemberére várható a négyajtós AMG modell bemutatása.